Sig ja til Metro Cityringen
Anders Kaare har været medlem af Frederiksbergbaneselskabet 1997-2001 i den periode, hvor metroen rendte ind i mange anlægsvanskeligheder. Alligevel er budskabet til frederiksbergerne klart:
”Sig ja til mere metro!”
Frederiksbergerne har taget metroen til sig, og efter at de første børnesygdomme er overstået, fungerer systemet ganske flot med hurtige rejsetider gennem byen. Det bliver endnu bedre, når den sidste strækning på Amager bliver færdig, for så kan frederiksbergerne køre direkte til lufthavnen eller tage en tur på stranden til den nye Amager Strandpark.
Men det kan blive bedre endnu: Metro Cityringen er på tegnebrættet, og det vil give Frederiksberg et ekstra trafikalt løft, men kun hvis linieføringen lægges således, at frederiksbergerne får glæde af den.
Anders Kaare: ”Da linieføringen blev forelagt i Frederiksbergbaneselskabets bestyrelse protestere jeg vildt og voldsomt imod en linieføring over Forum langs søerne. Frederiksberg ville kun få én ekstra station. Det lykkedes heldigvis også at få igangsat en beregning på en anden linieføring hen over det centrale Frederiksberg, som ville give to nye stationer, og Frederiksberg Kommunalbestyrelse har enstemmigt bakket op om den centrale linieføring”.
Kan regering og kommune blive enige om økonomien, vil vi om 9-10 år kunne glæde os til den nye forbindelse.
Det er vigtigt, at vi får to nye Frederiksberg-stationer ved Aksel Møllers Have og Frederiksberg Allé med omstigningsmulighed mellem linierne ved Frederiksberg Station.
Fællesskab forpligter!
Billedtekst: De to linieføringer over Frederiksberg. Fra Transport- og Energiministeriets resume-rapport om videreudviklingen af Metroen.
|